راهنمای چیدمان بالش ها و روتختی برای تزیین تخت خواب

  • توسط هیات تحریریه nStudioz
  • 4173 بازدید

در مطالب پیشین مجله ویژگی های متفاوتی از اتاق خواب ها را بر شمردیم و گفتیم چطور می توانید اتاق خوابتان را به صورت اصولی چیدمان کنید و برای نورپردازی ایده آل آن باید چه اقداماتی انجام دهید، در این مطلب میخواهیم کمی جزئی تر به این فضا بپردازیم و به شما بگوییم برای تزیین تخت خواب و خرید لوازم مناسب باید چه اقداماتی انجام بدهید.

از آنجایی که تخت خواب معمولا عنصر حاکم بر اتاق خواب است، یکی از ساده ترین راه ها برای زیباتر کردن اتاق خواب این است که با تزیین تخت خواب و چیدمان بالش ها و روتختی، چهره ای جذاب و ایده آل به تخت بدهید. پس پیش از هر اقدامی ابتدا باید بررسی کنیم که چه وسایلی برای داشتن یک تخت ایده آل لازم است.

برای تزیین تخت خواب ایده آل به چه لوازمی احتیاج داریم؟

عناصر لازم برای ایجاد یک تخت خواب ایده آل

 

1- بالش: در انتخاب بالش به سلایق و راحتی خودتان توجه کنید و از روبالشی ای با پارچه های مقاوم که شستشوی راحتی دارند استفاده کنید تا در طول زمان بدرنگ نشوند.

2- بالش تزیینی:  معمولا توجهی به این بخش از کار نمی شود، این بالش ها عموما در سه حالت ستاندارد 50 در 65 ، کینگ 50 در 90، یورو 65 در 65 وجود دارند و ضمن این که به زیبایی اتاق کمک می کنند می توانند به خواب راحت تر و تنظیم کردن اعضای بدن هنگام خواب نیز کمک کنند.

3- روکش تشک: در انتخاب روکش تشک بر اساس جنس تصمیم بگیرید نه سنگینی تار وپود. در ادامه بیشتر مورد انتخاب پارچه ها صحبت خواهیم کرد.

4- رو انداز: هرچند این رو انداز اصولا عنصری تزیینی است اما در صورت لزوم می توانید آن را روی خودتان بیاندازید.

5- روتختی: آن را مانند یک روبالشی بزرگ در نظر بگیرید.

 

چطور کوسن و بالش را روی تخت چیدمان کنیم

راهنمایی دکور و تزیین تخت خواب منزل

نحوه چیدمان بالش روی انواع تخت

در تصویر بالا 3 حالت چیدمان بالش ها در تخت های مختلف را مشاهده می نمایید، توجه داشته باشید که این چیدمان ها فقط برخی از حالت های ممکن هستند و شما می توانید به روش های متفاوتی بالش ها را روی تخت قرار بدهید، در این مورد اما به دو نکته توجه داشته باشید:

1- تخت های کینگ معمولا سه بالش مربعی (یورو) لازم دارند.

2- می توانید تخت های کویین را هم با بالش های استاندارد و هم با بالش های یورو چیدمان کنید.

انواع بالش هایی که روی تخت قرار می گیرند:
چیدمان بالش ها روی تخت دو نفره

انواع بالش های تزیینی روی تخت خواب

بالش های یورو (یورو شَم): بالش هایی مربعی و بزرگ هستند که دور دوزی شده اند و ابعادی در حدود 65 در 65 دارند. این بالش ها معمولا عقب تخت و پشت بالش های اصلی قرار می گیرند. در مواردی می توانید هنگام چیدمان بالش ها شم های مربعی 50 در 50 را به عنوان بالش تزیینی در جلوی سایر بالش ها قرار بدهید.

شَم: این بالش ها کمی از بالش هاص اصلی بزرگتر هستند و بیشتر به عنوان عنصری تزیینی استفاده می شوند و در چیدمان های اروپایی همین بالش ها به عنوان بالش اصلی و غیر تزیینی به کار می روند.

بالش خواب: بالش عادی ای که هنگام خوابیدن زیر سر قرار می دهیم.

بالش تزیینی: می توانید از یک کوسن مربعی دکمه دار برای این قسمت استفاده کنید. این بالش معمولا در وسط تخت قرار می گیرد و می تواند به لحاظ رنگی نقطه تاکید و تمرکز تخت خواب شما باشد.

جنس مناسب بالش و روتختی

مقایسه پارچه های مصنوعی، کرک و پر و پشمی

پارچه های مناسب برای بالش و روتختی

در یک دسته بندی کلان می توان گفت متریال های مناسب به سه دسته ی مصنوعی، کرک و پر و پشمی تقسیم می شوند.

انواع مصنوعی نگهداری و شستشوی راحت تری دارند و کمتر باعث ایجاد حساسیت می شوند، به علاوه انواع متنوعی دارند و می توانید برای راحتی بیشتر از مموری فوم ها نیز استفاده کنید.

کرک و پر برای مناطقی که هوای سردی دارند مناسب تر است، به علاوه این متریال سبک بوده و گرمای طبیعی و دلپذیری ایجاد می کند اما باید به قیمت نسبتا گران آن نیز توجه داشت.

انواع پشمی به ندرت باعث ایجاد حساسیت می شوند و رطوبت را نیز به خوبی از خود عبور می دهند، به همین دلیل برای مناطق مرطوب و افرادی که به مواد مصنوعی آلرژی دارند انتخاب های مناسبی هستند.

چه پارچه هایی برای تزیین تخت خواب مناسب ترند؟

بررسی 6 پارچه مناسب روتختی و رو بالشی

پارچه های بسیار زیادی برای استفاده و تزیین تخت خواب وجود دارند. ما در ادامه 6 نوع از این پارچه ها را برایتان معرفی کرده ایم.

پارچه آکسفورد

احتمالا در ابتدا کمی سنگین و آهار دار به نظر می رسد، اما عمری طولانی دارد و به مرور نیز نرم تر و لطیف تر می شود. به همین دلیل برای تخت اتاق مهمان گزینه مناسبی است.

ساتن کتان

بافتی ساتنی و سطحی صاف دارد و گرمای مناسبی ایجاد می کند و به همین دلیل برای افراد سرمایی انتخاب ایده آلی است.

پرکیل کتان

پارچه ای خنک و ترد دارد و هوا را به خوبی عبور می دهد و این ویژگی ها آن را به گزینه مناسبی برای افراد گرمایی تبدیل کرده است.

فلانل

پارچه ای نرم و لطیف و راحت و سبک است، اما پس از مدتی شروع به پرز دادن می کند، پیشنهاد می کنیم آن را برای مناطق ییلاقی که هوایی سرد دارند اما میزان استفاده از پارچه زیاد نیست انتخاب کنید.

کتان-پلی استر

این پارچه نگهداری بسیار راحتی دارد و چروک نمی شود اما ممکن است در مواردی حساسیت ایجاد کند، به همین دلیل آن را برای کودکان چندان پیشنهاد نمی کنیم.

ژرسه

پارچه ای محبوب و شناخته شده است که قابلیت کشسانی دارد، نرم است و گرمای مناسبی ایجاد می کند و گزینه ای دلپذیر برای افراد سرمایی است.

امیدواریم راهکارهایی که در این مطلب به شما پیشنهاد شده بتواند به شما در مسیر چیدمان بالش ها، تزیین تخت خواب و خرید لوازم مد نظرتان کمک کرده باشد. اگر  همچنان تصمیم گیری برایتان دشوار است و احتیاج به راهنمایی دارید حتماً سؤال هایتان را از طریق بخش مشاوره ی دکوراسیون سایت با کارشناسان ما در میان بگذارید.


این مطلب بطور اختصاصی توسط هیات تحریریه انستودیوز گردآوری و ترجمه شده و متناسب با نیازهای خانواده های ایرانی بازنویسی شده است.

منبع تصاویر:

trulia.com

eu.frette.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازگشت به فرم ورود

بستن